Ont i magen

Godkväll!
Måste bara berätta att jag har super ont i magen och jag vet inte vad det kan bero på, kan knappt sitta eller ligga ner och gå kan jag inte heller för den delen, för då gör det ännu ondare. kan vara lingonveckan som är på gång, men det tror jag inte. Dum jag är som inte sätter datum för när jag ska ha den. Jag ska nog gå och sova snart, är lite lagom trött.

Mensstruationen kommer igång under puberteten. Flickor föds med cirka 400 000 ägganlag i äggstockarna. Någon gång under puberteten börjar äggen mogna och den första ägglossningen sker. Två veckor senare kommer första menstruationen. Kvinnor får sedan mens ungefär en gång i månaden fram till klimakteriet. 

Menscykel kallas perioden mellan mensens första dag och nästa mens första dag. Under menscykeln utvecklas en näringsrik slemhinna på livmoderns väggar. När ägget inte blir befruktat under ägglossningen behövs inte den näringsrika slemhinnan som då stöts ut ur livmodern som menstruationsblödning. Du kan se när du får mens genom att det kommer blod i trosan.


Kommentarer
Postat av: Sabine - Ab imo pectore

absolut det är helt okej :) skulle bli jätteglad!

2009-03-29 @ 11:10:31
URL: http://enibas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig

din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0