Sol och grillning

Ännu en dag med en glad sol! kan det bli bättre? (ja, jag föredrar vinter) tycker det är mysigare också. Idag har jag varit inne i ringmuren med Oscar, kollat runt i lite affärer. Sen började vi att gå emot Öster, och då la vi märke till en skylt där det stod ''vi bjuder på glass'' 150 kg, sen är det slut. Vi gick självklart in och fick oss gratis glass. Oscar tog 3 kulor, jag trodde man bara fick ta två kulor. Men icke =/ .. man fick tydligen ta alla smaker. (Fast dom flesta var slut) Fanns typ lime, rom choklad, jordgubb och nån cola smak kvar.

På öster hittade jag ingenting, så det blev till att gå till donken och ta mig en blåbärspaj (säsongens smak) skit god! och en mc flurry glass. Sedan blev vi hämtade av Oscars mamma.

Nu har vi precis diskat en jätte stor disk! (verkligen jätte stor) och snart ska vi grilla fläsk karé (hur det nu stavas) och till det blir det bakad potatis, persilje smör, potatissallad och cider. Yummi, sen blir det efterätt också.
Jag ska ta kort, men kan inte lägga in idag, får bli på måndag, eftersom jag glömt sladden hemma. Sorry guys.

Nu ska jag gå, ha en trevlig 2 maj kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig

din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0